Elemente componente
Studiu asincron
Posibilitatea de a studia în ritmul propriu reprezintă avantaje majore atât pentru angajaţi cât şi pentru angajatori.
|
 |
Aceasta permite angajatului să nu-şi părăsească task-urile urgente pentru a se deplasa la instruire, ci să înveţe oricând
îi este mai convenabil, în anumite intervale de timp stabilite de instructor. Studiul autonom este dovedit ca fiind
mai puţin intimidant decât cel bazat în întregime pe instructor. În plus, instruirea asincronă permite şi personalizarea învăţării.
Astfel se explică şi performanţele superioare obţinute.
Clasa virtuală
AeL oferă o parte importantă a serviciilor sale sub conceptul de Clasa Virtuală. Aceasta desemnează instruirea în sesiuni sincrone, conduse de instructor.
|
 |
Participanţii la instruire pot fi în aceeaşi încăpere sau la sute de kilometri distanţă: diferenţele sunt minore.
Studenţii pot acum să vadă, să audă şi să comunice prin mesaje instant cu trainerul aflat oriunde în lume.
Instructorul trimite spre cursanţi materialele de studiu şi monitorizează întreaga activitate on-line. Materialele de curs
şi testele se afişează pe toate staţiile din Clasa Virtuală sau numai anumitor cursanţi.
Biblioteca virtuală
Are rolul de a înmagazina şi sistematiza o mare cantitate de informaţii şi materiale educaţionale.
|
 |
Acest meniu permite organizarea informaţiilor din baza de date în cadrul unor ierarhii definite de către administratorul sistemului; AeL dispune de un sistem ierarhic de organizare a resurselor (materiale educaţionale, teste, sondaje de opinie, etc.) Practic, orice material educaţional care poate fi afişat pe calculatoarele client poate fi introdus în baza de cunoştinţe. Astfel, cu un singur click se adaugă în suportul de curs orice document de birou (MS WORD, MS Excel, MS PowerPoint), film, HTML sau animaţie Flash.
În funcţie de drepturile de acces utilizatorii au posibilitatea de a schimba structura informaţiei prin adăugarea, modificarea sau ştergerea de directoare, de materiale, teste sau probleme.
Managementul instruirii
Oferă posibilitatea gestionării şi monitorizării informaţiilor referitoare la cursuri, instructori, cursanţi, structura organizaţională, statistici, facilitând alocarea optimă a resurselor interne instituţiei în procesul de formare continuă.
|
 |
Cursuri
Funcţia permite afişarea tuturor cursurilor pentru care utilizatorul are drepturi de vizualizare:
- cursuri interne: sincrone, asincrone şi asincrone-deschise
- cursuri auxiliare (externe)
- pachete de cursuri: metodă de relaţionare a cursurilor, de stabilire a unor reguli şi a unei ordini de parcurgere.
SIVECO România vizează şi dezvoltarea unui modul pentru „career path” ce va facilita managementul şi monitorizarea dezvoltării profesionale în cadrul instituţiei.
Planificator
Permite gestionarea cursurilor sincrone făcute cu ajutorul AeL; se poate planifica atât orarul cursurilor cât şi sălile de curs (sălile virtuale şi cele fizice) unde vor avea loc acestea. Funcţiile disponibile sunt:
- adăugarea;
- modificarea;
- ştergerea unei programări de curs.
Există posibilitatea notificării prin e-mail a activităţilor către toţi participanţii la curs.
Cursanţi & Instructori
Oferă toate informaţiile despre cursanţii şi instructorii înscrişi în sistem:
- bază de date în care se ţine evidenţa instructorilor şi a cursanţilor
- detalii asupra activităţii atât a cursanţilor cât şi a instructorilor
Definirea organizaţiei
Oferă posibilitatea atât de a defini cât şi vizualiza informaţii despre structura organizaţională a instituţiei, structura domeniilor pentru care au loc cursurile şi structura sălilor de curs.
- Detalii privind structura organizaţională: existând posibilitatea introducerii de noi componente, modificarea celor existente şi un filtru care facilitează căutarea rapidă.
- Definirea tipurilor de funcţii: oferă informaţii despre funcţiile din cadrul instituţiei şi ajută la definirea acestora în cadrul structurii organizaţionale; există şi un filtru pentru căutarea rapidă
- Domenii: oferă informaţii cu privire la domeniile de studiu, cursurile şi instructorii asociaţi fiecărui domeniu din aplicaţie şi posibilitatea de definire de noi domenii
- Săli de curs: oferă informaţii privind sălile virtuale de curs existente în sistem şi posibilitatea de a le modifica.
Rapoarte
Această secţiune este destinată rapoartelor şi statisticilor cu privire la desfăşurarea procesului de instruire din cadrul instituţiei (gradul de parcurgere sau finalizarea cursurilor, utilizatorii implicaţi în procesul de instruire).
|
 |
Rapoartele se constituie intr-un excelent instrument pentru oamenii de HR.
Managerii de resurse umane gasesc aici o bogatie de indicatori ai performantelor angajatilor si ai
modului in care se desfasoara activitatea de instruire in companie.
AeL oferă rapoarte precum:
- raport de urmărire a cursului on-line
- raport de urmărire a cursului off-line
- raport de final de curs
- raport de urmărire a utilizatorului
- raport de monitorizare a activităţii utilizatorului
- raport de istoric al utilizatorului
- raport de urmărire a planului de instruire
- raport de istoric al planului de instruire
- raport de prezenţă: specific cursurilor on-line
Administrare
Această secţiune permite gestionarea utilizatorilor şi a acţiunilor acestora în cadrul sistemului. Accesul este permis numai administratorilor sistemului.
|
 |
Forum de discuţii
Reprezintă o modalitate de comunicare în cadrul instituţiei, public sau în grupuri dedicate, unde pot fi postate informaţii utile atât pentru persoanele direct implicate în procesul de training cât şi pentru ceilalţi angajaţi astfel încât să contribuie la mai buna informare în cadrul organizaţiei şi la consolidarea spiritului de echipă.
|
 |
DICTUS
Acest modul facilitează găsirea rapidă şi uşoară a informaţiilor într-un volum foarte mare de date.
|
 |
Căutările pot fi exacte, aproximative sau pot folosi caractere generice, şi se pot efectua atât la nivel local (aplicaţii Windows, dicţionare), cât şi pe Internet. Modulul oferă şi un editor cu ajutorul căruia se poate îmbogăţi cantitatea de informaţie, prin modificarea sau adăugarea de termeni, imagini etc.